Fjallraven jest firmą zajmującą się odzieżą i wyposażeniem outdoorowym, której celem jest ułatwienie dostępu do przyrody.Fjallraven narodził się z wizji jednego człowieka: wizji udostępnienia natury większej liczbie ludzi.
Åke Nordin urodził się w Örnsköldsvik, na szwedzkim Wysokim Wybrzeżu, w 1936 roku. Połączenie wzgórz, głębokich lasów i osłoniętego wybrzeża stanowiło idealny plac zabaw dla młodego, ciekawego Åke. I właśnie podczas jednej z jego wielu przygód ziarno Fjallravena zostało zasiane głęboko w umyśle Akego.
Pomysł zrodził się z konieczności: posiadania plecaka, który zmieścił był cały sprzęt, a jednocześnie był wygodny na plecach. Åke wiedział, że musi być jakiś sposób. Dzięki maszynie do szycia swojej matki i narzędziom ojca Åke stworzył w swojej piwnicy plecak z drewnianą ramą. A wraz z nim ziarno zostało zasiane. 10 lat później, w 1960 roku, w tej samej piwnicy Åke założył Fjallraven i wprowadził do sprzedaży swój pierwszy produkt. Zgadnij, co było? Tak, plecak; tym razem z aluminiową ramą.
W latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, napędzany upartym przekonaniem Åke, że zawsze musi istnieć sposób – praktyczne rozwiązanie danej rzeczy – znacznie rozszerzał asortyment produktów Fjallraveno namioty, śpiwory, kurtki i spodnie. Kurtka Greenland, kurtka puchowa Expedition i plecak Kånken okazały się produktami definiującymi markę Fjallraven. Praktycznie każdy inny Szwed, od zapalonego wędrowca po entuzjastycznego miłośnika przyrody, nosił i ufał produktą Fjallraven.
Lata 80. i 90. były bardziej związane z ekspansją geograficzną. Wędrówka przez naturę, noszenie wszystkiego, czego potrzebujesz na plecach, ciesząc się każdym krokiem, nie powinno być czymś tylko dla Szwedów. Najpierw rozszerzyliśmy działalność na całą Skandynawię, a następnie dalej w Europie. Ale Åke nie wystarczyło po prostu zaoferować ubrania i sprzęt, aby wyjść na łono natury. Jego marzeniem było umożliwienie ludziom wyjścia na zewnątrz. Chciał, aby więcej ludzi wędrowało przez pustynię; ponieważ im więcej ludzi doświadcza natury, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą o nią dbać. I znowu wiedział, że musi być sposób. Jego marzenie spełniło się w 2005 roku wraz z uruchomieniem Fjallraven Classic: 110-kilometrowej wędrówki przez północną Szwecję.
A ponieważ natura jest dla nas tak ważna, w Fjallraven kładziemy coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój; rozwijać się na warunkach natury. Od nowego tysiąclecia wprowadziliśmy Eco-Shell, naszą Down Promise i Fjallraven Way – nasz Kodeks Postępowania.
Następnie w 2017 roku zaczęliśmy bardzo nostalgicznie. Wróciliśmy do miejsca, w którym Åke po raz pierwszy zainspirował się szwedzkimi górami, aby stworzyć naszą kolekcję alpinistyczną: Bergtagen.
W 2018 roku, wróciliśmy do pierwszego definiującego Fjallraven produktu: kurtki Greenland i inspirując się nią, stworzyliśmy nową odświeżoną kolekcję Greenland.
Ale niezależnie od tego, czy szukamy inspiracji w przeszłości czy w przyszłości, zawsze dążymy do wspólnego celu. Umożliwienie i inspirowanie większej liczby ludzi do obcowania z naturą było wizją Åke i teraz robimy z tego naszą misję. Natura jest w naszym DNA. Po prostu nie możemy od tego odejść. Bez tego bylibyśmy niczym. To nasza przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.
Na przestrzeni lat nasz asortyment odzieży i wyposażenia Fjällräven został podzielony na trzy sekcje, ponieważ różne czynności wymagają różnych funkcji i poziomów funkcjonalności. Ten przegląd pomoże Ci znaleźć dokładnie to, czego szukasz. Do zobaczenia na szlaku!